Interactieve avondcauserie met als thema “positieve psychologie in het onderwijs”?

Waar?
Thomas More hogeschool, Molenstraat 8, 2018 Antwerpen.

Wanneer?
maandag 25 mei 2020 van 19u tot 21u met aansluitend receptie.
Onthaal vanaf 18u30.

Hoeveel kost het?
VVSP- leden: gratis. Nog geen lid? Je kan dat nog worden!
Niet leden: 20 € (te betalen op de avond zelf, cash of via payconiq)
Omwille van de interactieve werkvorm is het aantal deelnemers beperkt.

Inhoud:
Wat als we meer, of minstens evenveel, kunnen leren van wat goed werkt in een mensenleven – als van het bestuderen en analyseren van problematieken en uitdagingen? Wat als we mensen die optimaal functioneren kunnen bestuderen en imiteren, meer zelfs: wat als we ‘floreren’ kunnen leren en aanleren?

De positieve psychologie is de wetenschappelijke studie van optimaal menselijk functioneren. In dit vrij jonge onderzoeksgebied wordt onderzocht wat de elementen zijn van ‘het goede leven’, en hoe we die inzichten kunnen toepassen om mensen te laten floreren.

Voor het onderwijs betekent dit een heel gamma aan inzichten, interventies en toepassingsgebieden: de positieve psychologie laat immers zien dat we kunnen LEREN hoe we een tevreden, emotioneel stabiel en duurzaam gemotiveerd leven kunnen leiden vanuit onze sterktes en in positieve verbinding met anderen – en dat we anderen kunnen begeleiden in die leerprocessen. Maaike Verstraete introduceert ons in de mogelijkheden van de positieve psychologie in ons vak, aan de hand van thema’s als talent, groeidenken, positieve relaties, duurzame motivatie, flow, veerkracht en het effect van positieve emoties op leer-en veranderingsprocessen.

Maaike Verstraete is master in de positieve psychologie en in de klinische psychologie. Ze is online onderneemster en creëert leertrajecten rond positivologie, op de Academie voor Positieve Psychologie. Daarnaast geeft ze ‘live’ trainingen, workshops en lezingen – en heeft ze een supervisie- en coachpraktijk.

Inschrijven kan via mail naar causerie2505@schoolpsychologie.be met vermelding van de namen van de deelnemer(s).

Geef een reactie